کد خبر: ۱۱۵۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 13 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خبر مازندران نوشت: اگرچه ۵۲سال پیش و در" ۲۳ اسفند سال ۱۳۵۰"نوشیروانی بزرگ درسن ۶۵ سالگی در جوار حضرت حق آرمیده است اما همدیارانش همچنان از شمع وجودش نور و کرامت می گیرند.

بابلی های ترقی خواه در کنار همه ارزش ها، مفاخر و مشاهیری که دارند اما "زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی" را از افتخارات  تمام نشدنی خود می دانند و بدان  می بالند چه آنکه بابل را در ایران به نام او می شناسند. 

بارها گفته ام که نوشیروانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب حرکت بخش است ، نوشیروانی یک فرهنگ شوق آفرین است چرا که آثار و برکات خیر عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، درمانی، آموزشی او‌ موجب تحول، توسعه و پیشرفت شهرستان بابل شده است و همچنان شهروندان ازآنها متنفع هستند.‌

سرمایه گذاری مادی و معنوی آینده گرایانه نوشیروانی به میزان چند برنامه توسعه برای بابل آورده داشته‌ و پیشران و شتاب‌ دهنده پیشرفت‌ و ترقی‌ مردم‌ منطقه گردید.

یکی از برکات معنوی نیک اندیشی مرحوم نوشیروانی توجه به مقوله آموزش ومهارت افزایی باساخت دانشگاه صنعتی و دو هنرستان فنی بود که موجب پرورش کارآفرینان، استادکاران، مربیان و فناوران بسیاری شد.

مکتب نوشیروانی در امتداد سیره و اندیشه جد بزرگوار پیامبر اعظم صلی الله می باشد و این سید جلیل القدر درس های مهرورزانه نبوی را بخوبی شاگردی و تبیین کرده است.‌

مکتب‌نوشیروانی از کارآفرینی تا آینده گرایی و از نیک اندیشی تا تحول خواهی را درنوردیده و به عبارتی اندیشه او موجب رنسانس علمی وفرهنگی در شهرستان بابل شده است.

دانشگاه‌ صنعتی‌ نوشیروانی بابل به عنوان نماد بین‌المللی و اندیشه آینده گرایانه و تحول خواهانه او اثر باشکوهی است که نیازمند کنشگری در مناسبات  علمی  و صورت بندی های جامعه‌ محورانه می باشد.

تقارن  رمضان‌الکریم و عروج ملکوتی سلاله پاک رسول اکرم صلی الله با تاکید بر ترویج آموزه های نبوی و تعالیم حیات بخش دین مبین اسلام را فرصتی برای بازاندیشی و بازآفرینی درس های پیامبر مهر و رحمت می دانم.

بهترین راه  تکریم و تجلیل از نوشیروانی استمرار اندیشه پاک و زلالش در جای جای شهر بهارنارنج  و کمک به حفظ آثار و  مراکز ساخته شده ایشان است که خوشبختانه خیران و‌ خانواده های بسیاری دراین مسیر گام برداشتند.

در آستانه سال نو در انتهای خیابان‌شریعتی‌به زیارت فرشتگان زمینی برویم و یادگارانش را در موسسه عبادت وعیادت کنیم  چرا که  این موسسه به همراهی  و حمایت همشهریان نیازمند است.

ایرج‌نیازآذری‌/ ۲۳ اسفند۱۴۰۲
به افق نوشیروانی


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار